Friluftsdagsfunderingar

Idag har jag en lektion. Eller ja, en halv faktiskt, för halva lektionen går åt till schemagenomgång skulle jag tro.
Sen är det äntligen helg! Kanske att jag slinker förbi marknaden en sväng efter skolan... Man måste ju passa på när man får gå i lugn och ro, utan huligan.

Jag trodde mina ben och fötter skulle vara lite döda idag, men det känns ingenting av gårdagens vandring. Inte ens träningsvärk. Jag är nästan lite besviken...
Men det var ett bra träningspass ändå, och jag blev glatt överraskad över att jag har min kondis kvar. Härligt!

Jag funderade på hur det var förut när man hade friluftsdagar.
Aldrig hade man vettiga skor eller kläder, och jag var alltid avis på de som fick ha varm choklad och kakor med sig.
Underbara mamma gjorde ju alltid matsäck då, men det hade man ju inte vett att uppskatta och det var alltid så tråååkigt med te och smörgås. Nog lyckades man tigga till sig någon kaka av kompisarna men det var som inte samma sak. Jag ville ju ha EGET!

Så nog märktes det att man har blivit vuxen. Eller ja, nästan i alla fall.
Jag hade vettiga skor och nästan för mycket kläder istället för för lite. Man inser att ryggsäck faktiskt is the shit, och jag hade te med mig frivilligt. För te är ju faktiskt också the shit. Och inte ens en liten kaka hade jag med mig, utan smörgåsar och en banan!

Så när man äntligen är stor och får göra som man vill, då gör man som mamma ändå ;)


Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Mammor is the shit!!

2009-09-04 @ 10:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback