Jag fick ett brev...

... från min polske läkare idag.
Jag som trodde att allt skulle se bra ut. Så fel man kan ha då.

Här är brevet, med stavfel och allt:

"Information från Vårdcentarl efter blodprover.

Hej!
Dina blodprover ser ordinärt ut förutom sköldkörtel värde som är på gränsen av normala nivå.
Dem värden kan tyda på påbörjande hypotyreos- det är sjukdom när shöldkörteln producerar för lite hormon. För att vara säkert på diagnosen rekomenderar jag att Du lämnar nya prover om en månad- 091023 kl. 9.00. Remiss är skriven.
Hypotyreos kan vara orska till dina besvär- det framkallar bl.a. trötthet och orsaka generelt och ospecifik smärta.
Mot smärta får Du köpa receptfritt Naproxen och ta den morgon och kväll."

Jahaja. Så jag var ju tvungen att googla lite.
Här hittade jag lite. Och här. Och här också, faktiskt.

"Hypotyreos är vanligare hos kvinnor än män. Det förekommer i alla åldrar, men oftast bland medelålders och äldre människor."

Jag kanske ÄR så gammal som jag känner mig?


Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Man är inte äldre än vad sköldkörteln säger

2009-09-28 @ 17:30:32
URL: http://demonajr.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback