Jag fick inte någon läkartid

Jag är inte den som går till läkaren i första taget.
Mina erfarenheter är inte de bästa och jag går inte om jag inte verkligen behöver. Allt är ju psykiskt ändå...

Men det här funkar inte längre. Jag har alltid lite ont i kroppen, men det här känns löjligt.
Jag får ont av att gå och jag får ont av att sitta. Allt knakar och krasar och lederna är helt hopplösa. Det känns som att allt vill hoppa ur led mest hela tiden.
Jag gjorde piroger till middag idag, men det var svårt. Mina händer klarar inte av att knåda en deg längre. Det gör bara ont och jag har ingen kraft alls.

Roger ringde sjukhuset idag för att försöka fixa en tid åt mig.
Men nä, se det gick minsann inte.

Det går ju svininfluensa nu. De har restriktioner, sa hon som Roger pratade med. Det är ju onödigt att komma nu om det inte är akut. Är det inte akut kan man ju kanske komma sen, man kan ju vänta ett tag.

Roger undrade om man inte får ha andra sjukdomar under tiden som svininfluensan härjar.
Jooo, det fick man ju men hon hade inga tider. Vi ska prova att ringa igen på måndag och se om jag får någon tid då.

Visst, jag har haft ont länge och jag är ganska van.
Men den senaste tiden har det ju blivit värre och jag vill inte äta smärtstillande varenda dag. Jag är konstant trött för att jag har så ont och för att musklerna jobbar hela tiden med att hålla allt på plats.

Och hur länge ska man vänta? Svininfluensan lär ju inte försvinna i första taget. Ska jag boka in en läkartid till nästa sommar nångång?

Så nej, det är inte akut, men jag vill gärna ha hjälp nu ändå.


Kommentarer
Postat av: Alma

sv: Håller med, super skönt med helg! :)

Vad gör du?

2009-09-11 @ 22:46:39
URL: http://lloki.blogg.se/
Postat av: peka

Dom är ju konstiga. bättre att gå nu när det kanske inte brutit ut fullt än.

2009-09-12 @ 00:05:25
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback