Presens, imperfekt, perfekt, pluskvamperfekt och futurum

Det var något jag skulle skriva om, men min hjärna har lagt av...

Jag har haft alldeles för mycket grammatik idag (har haft = perfekt) och nu på kvällen har jag försökt förstå något av kemin, skrivit några mail och läst lite i boken vi fick på svenskan. Suck!

Jag och Adrian åkte (imperfekt) till mommo efter middagen. Vi har fikat och spelat lite spel på datorn och haft det trevligt. Skönt att komma hemifrån en stund, det är så tråkigt att bara sitta ensam hemma.

Nä, jag ska ta (futurum) lite värktabletter så de hinner börja verka innan jag ska sova.
Jag började fundera på om jag var smärtfri tidigare, men nä - jag hade ju faktiskt ont i nacken. Jag är bara så van vid det, så lite ont och spända muskler har blivit normalt. Först när jag har riktigt ont känner jag att jag har ont. Skumt.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback