Vaccin?

Det blev att sjukanmäla sig idag.
Tänkte försöka in i det sista, men till slut så kändes det som att det var lika bra att stanna hemma. Det är väl ingen mening att sitta i skolan med ont i magen. Förhoppningsvis är det bättre till imorgon.

Igår kväll fick jag ont i halsen, bara sådär från ingenstans. Jag och Roger skämtade direkt om svininfluensan såklart.

Det finns visst några smittade här i stan, och några ligger t.o.m på intensiven.
Jag måste vara naiv, men jag trodde inte att den var här än.

Men vaccin? Jag tror inte det. Varken för min del, eller någon annans.

Rent instinktivt vill jag såklart göra allt för att skydda min grabb, men det känns helt galet att ge honom något som inte är ordentligt testat och som inte ens ger 100%-igt skydd (som bara håller i några månader).
Vem vet vilka biverkningar det kan ge?
Det känns som att hela grejen är överdriven.

Ska ni vaccinera er?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nepp. Jag vill inte och jag tror inte att jag vill vaccinera barnen heller. Det känns läbbigt på något sätt. Men om någon av oss blir smittad kanske jag kommer säga annorlunda...

2009-09-01 @ 13:35:08
URL: http://mimosan.wordpress.com
Postat av: Katja

Ja, jag kommer vaccinera mig och de övriga i familjen. Dels för vår egen skull, men oxå för andras skull. Det finns människor som kan bli jätte sjuka av denna flunsan, som ligger i riskgruppen av olika anledningar. jag personligen tycker det är oansvarigt att inte vaccinera sig, och egoistiskt. Även om man själv inte blir dödssjuk, finns det andra som blir. Men det är vad jag tycker.

2009-09-01 @ 17:04:17
URL: http://ytterbymorsa.blogg.se/
Postat av: Thomas

Nej. Faktist inte, Sara lär nog dra hem det innan iallafall. Universitetet är en härlig blandning av människor från sverige och världen. =)

2009-09-01 @ 21:51:26
Postat av: Carola & Pojkarna

eftersom jag själv tillhör riskgruppen som mest troligt inte skulle överleva om man blev smittad av denna influensa. tycker jag nästan som katja att det e' lite oansvarigt, men eftersom man inte vet vad för skit veccinet kan ge så förstår jag samtidigt dom som inte vill ta det.

2009-09-02 @ 08:50:59
URL: http://hampusochpontus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback