"Stölvar"

Adrian fick ett par nya stövlar igår. Blå, med Batman på.
Han älskar dem, och är så stolt och vill visa dem för allt och alla.

När vi kom in på dagisgården i morse såg han en kompis nästan direkt och sprang fram för att visa sina stövlar.

- Kolla! Jag har fått nya stölvar!

Kompisen tittar knappt och säger sen, ganska surt:
- Jag vill inte va me' rej! Jag är med nån annan nu.

Adrian sa ingenting, utan knallade bara vidare bredvid mig. Oj, vad ont det gjorde i mammahjärtat!

Jag tyckte att vi kunde visa dem för fröknarna istället (så de ser att han har nya skor och har lite koll och inte slarvar bort dem direkt) och det tyckte han var en bra idé.


Vi råkade komma lite sent till dagis idag. Vi spelade tv-spel och glömde bort tiden, hehe. Sånt som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback