Jag hjärta grabben

Jag verkligen älskar att umgås med min son.

Att umgås. På riktigt. Inte sådär halvt frånvarande, medan man stressar och tänker på annat.
Utan just att vara närvarande, att vara helt koncentrerad på grabben och på det vi gör, och leva i nuet.

Han märker, och älskar, skillnaden.

Idag har vi haft det riktigt mysigt!

Jag frågade honom om vad han ville göra efter dagis.
Baka, blev svaret.
Så det har vi gjort. Chokladsnittar och chokladbollar blev det.

Han ville absolut ha kaffe i chokladbollarna, han tycker det blir godast så, så vi åt bara varsin. Inte helt bra med kaffe innan läggdags kanske, hehe. Resten ville han spara till imorgon och ha som del av fredagsmyset.

Vi har även ätit en mysig middag med tända ljus och pratat lite om vad vi ska hitta på imorgon efter dagis.
Just nu är planen att handla fredagsmys, äta middag, träffa mommo, titta på Idol och så äta fredagsmyset förstås.

Och nu känner jag att det här blev lite långt och ointressant för de flesta, men man måste ju uppdatera släkten lite!

Släkten som jag för övrigt saknar ihjäl mig efter. Kan jag inte få hit alla i julklapp?


Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Denna del av släkten tackar så väldigt mycket, kan verkligen både se o höra honom framför mig när du beskriver det ni gör. Synd att inte gammelmommor har dator, vet att hon saknar er som tusan o hade uppskattat läsningen.

2010-12-03 @ 10:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback