Fuck off.

Jag tror jag har kommit på anledningen till mitt hjärnstillestånd och min bloggtorka. Kan verka som självklara saker, men för mig har det inte varit det.

Dels är det nog det att jag har börjat fundera mycket på vad det är jag skriver, och vilka det är som läser. Jag har börjat fundera på om någon blir stött av min humor, om någon kanske tar illa vid sig av en del skämtbilder jag lägger ut osv osv.

Sen är det nog det att jag ställer så sjukt höga krav på mig själv. Allt jag gör ska vara bäst, och jag jämför mig ständigt med andra och hur de skriver.

Alla andra skriver mycket roligare, varför ska jag skriva om jag ändå inte kan skriva roligt?
Alla andra skriver mycket bättre, varför ska jag skriva om jag ändå inte kan skriva bra?

Jag har t.o.m funderat på att börja skriva som vissa andra, men så kom jag på att NÄ. Så ska jag inte alls göra.
Jag är jag, jag skriver som jag gör, och vem skriver jag för egentligen?

Tål du inte min humor och ogillar det jag skriver, så läs inte. Så enkelt är det.
Från och med nu tas ingen hänsyn till känsliga och eventuellt humorlösa personer.


Tack och adjö.


Kommentarer
Postat av: eve

Jag skriver skittråkigt, men aj dånt kär! det är ju inte jag som ska läsa det..

2010-02-18 @ 16:44:48
URL: http://nueva.blogg.se/
Postat av: mamma

Underbart gumman, vi läser ju din blogg för att det är du som skriver och du skriver bra!!

2010-02-18 @ 20:24:15
Postat av: Mosterfoster

Alla tänker nog så ibland, men saken är ju just den: det är din jävla blogg, passar det inte så läs nån annanstans. sen vet du ju att denna blogg är bra, läser ju här hela tiden! ;)

2010-02-18 @ 23:18:42
Postat av: Mikael

Fast jag funderar ibland på vem som läser det man skriver. Vem vet vem som läser det någon gång i framtiden och skapar sig en bild av en som inte riktigt stämmer... Det vill man ju inte heller!

2010-02-19 @ 20:09:06
Postat av: Mia S

Jag läser! Och du skriver visst roligt :)

Favoritinläggen är alla Adriancitat!

Skulle man måsta ta hänsyn till alla hela tiden så får man nog helt hålla sig borta från internet.

2010-02-20 @ 14:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback