Det gör ont att andas

Igår kväll fick jag jätteont i ryggen. Det strålade över till bröstet och kändes mest där, och det gjorde ont att andas.
Hade man inte vetat att det var från ryggen hade man väl fått åka in till akuten, det känns nästan som att det är hjärtat som strular.

När jag vaknade var det kvar, så jag sjukanmälde mig och ställde in dagens besök hos arbetsterapeuten. Piller hjälper inte, och jag får nästan panik emellanåt av att det gör så ont att andas. Undrar om det är någon muskel som låst sig eller nåt?

Jag vaknade innan grabbarna och gick ner för att ringa, och kände då såklart att det var svinkallt.
18 grader i vardagsrummet och bara 15 i köket, så det var bara att sätta sig och göra en brasa. Hade vi inte haft kaminen hade vi väl frusit ihjäl för länge sen.
Jag hade ju hoppats att det skulle hinna bli lite varmare tills min lilla sjukling kom ner, men han vaknade ungefär 20 minuter efter mig.

Nu ligger vi båda under mitt tjocka täcke i soffan. Jag försöker vila bort smärtan och han spelar spel i min mobil.
Snart kommer han vilja ha frukost (jaaa, vi är sent ute). Inte vill jag kliva upp från värmen, även om kokhett och gott te hade suttit riktigt fint nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback