Junkie

Jag börjar bli lite lagom less på att inte kunna sova. Läkaren har ju skrivit ut Tryptizol åt mig, och jag tänkte att jag kanske skulle testa det ikväll då. Slipper jag ha ont kanske jag slipper sömnbristen.

Men så läste jag på fass.
Jag läser alltid bipacksedlar och kollar upp vad jag sätter i mig, men hade inte läst den än eftersom jag inte tänkt testa tidigare utan vänta in en vecka då Roger har ledigvecka.

Och det var ju tur att jag läste.

"Var särskilt försiktig med Tryptizol
Du bör informera din läkare om du har eller har haft följande medicinska problem före användning av Tryptizol:
- sköldkörtelsjukdomar"

"Tryptizol kan påverka eller påverkas om det tas samtidigt med vissa andra läkemedelsubstanser mot:
- läkemedel vid sjukdomar i sköldkörteln (tyroidea )"

Vad BRA! Det var ju ändå samma läkare som skrev ut mitt Levaxin... Dagens ord är "koll" och "kompetens".
Njä. Det känns lite för läskigt för att hålla på att experimentera med på egen hand.

Jag fick ju Tradolan utskrivet också, så jag kanske testar det istället - även om det inte känns direkt lockande. Det är morfinliknande, och morfin och jag kommer ju inte särskilt bra överens.
Jag får inte särskilt mycket smärtlindring, plus att jag blir yr och börjar må illa.
Men det kaaaan ju gå bra, och jag börjar känna mig lite desperat.

Mindre ont och mer sömn låter riktigt najs i mina öron.

Nu ska jag i alla fall först äta godis och titta på lite tv. Sen får vi se om det blir "knark" eller icket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback