Grattis till mig!

Gårdagen var riktigt trevlig! Mycket mycket folk som kom för att fira lilla mig, en simpel gamling.

Jag gjorde en gräddtårta med banan och jordgubbsmousse i, och så pudrade jag kakao över. Det blev faktiskt riktigt gott. Och så bjöd jag på mina hembakade daimkakor, som verkade vara ätbara i alla fall. Coolt.

Mina ingefärsrutor (ruta, den blev stenhård och gick inte att dela) ligger ute i soptunnan. Oätbar - men icke oanvändbar! Den hade nog funkat bra i självförsvarssyfte. Om nu någon skulle orka gå omkring med en stenhård jättestor ingefärsruta i bakfickan/handväskan. Och om de orkar hämta den från soptunnan vill säga. Den ligger överst, bara att hämta - varsågod! Jag ger presenter på min födelsedag. Inte illa va?

Jag har faktiskt fått presenter också! Lite pengar (bl.a avlöning för en framtida slav), trisslotter, choklad, blommor.
Några av slantarna var faktiskt öronmärkta för ett frisörbesök. Och jag skojar inte, de var öronmärkta! Kolla!



Öööron. Jag sa ju det!

Och i morse öppnade jag ett paket som jag fått av en vän för någon vecka sen. Hon lämnade paketet tidigare då hon var tvungen att åka hem och inte kunde vara med och fira, men jag fick inte öppna det förrän idag. Och jag - världens mest nyfikna och världens minst tålmodiga människa - klarade av att vänta!
Titta bara vilken passande present jag fick:



Blocket kommer vara fyllt på nolltid...

Nu ska jag ta och fixa middag till mig och mini-me. Sen ska vi väl bara sitta här i vår ensamhet och vänta tills pappa och Eva kommer förbi på lite fika.... De hann inte komma igår då de har varit ute på vift. Så idag blir det mer tårta! Nåt gott måste ju en gottegris få på sin födelsedag...













 

 

 

 

 

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback