Hur orkar ni?!!

Jag önskar att jag hade lite ork. Lite energi överhuvudtaget.  Jag orkar ingenting, vill ingenting, gör ingenting. Minsta lilla grej känns som världens största projekt.

Jag fattar inte hur folk orkar med sina jobb, sina barn, hemmet och varandra. Varje dag, hela tiden!

När folk kommer hem från sina jobb hämtar de barn, lagar middag, städar, badar barn och bakar! Vad fan är det med er människor, hur orkar ni?!!
... Eller är det bara jag som är så hopplöst orkeslös? Jag kämpar för att orka göra det jag absolut måste, sen får det som vara.

Det är inte det att jag är lat (inte baaara) och inte orkar lyfta röven från soffan.
Jag vill ju orka göra en massa saker, och så mår jag dåligt istället när jag knappt orkar ta hand om mig själv och min grabb. Hade det inte varit för Adrian hade jag nog gått i ide.

Ser ni energi ligga och skräpa nånstans, skicka den till mig.

Men idag har jag faktiskt haft lite mer ork än vanligt. Jag har t.o.m rullat köttbullar! Och inte vilka köttbullar som helst - smaskiga vitlöksfyllda köttbullar!


Mästerkockens meatbullar



Adrian fixade disk medan jag fixade mat


Färdiga köttbullers


Min middag! Gott gotti gott gott!


Ursäkta den kassa kvalitén på bilderna, men det är ju fotat med mobilen som vanligt. Stör det dig mycket så köp mig en digital systemkamera! Lämna en kommentar när du har köpt den, så får du adressen till min brevlåda.

Nu ska jag fortsätta underhålla barnet en stund innan det är time for bed. Kan inte jag också få sova snart?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback