På skattjakt i Luleå!

Fredagen har tillägnats geocaching. I fem timmar har vi varit ute, och då räknar jag inte med timmen som gick åt till middag och inhandlande av fredagsmys. (Middagen intogs för övrigt på Thai Thai. Otroligt god mat! Phad Thai Gai tog jag - risnudlar med kyckling, ägg, böngroddar och lök. Ägg är ett måste i thaimat. Gött!)

Nåja. Många roliga cachar har vi hittat - elva stycken blev det idag! Vi har letat vid Kallax landningsbana (utanför avspärrningarna ofcourse), vid underbara stränder, i skogen, under broar och på Storheden. Roligt!

Men roligast var nog ändå att jag för första gången stötte på en annan geocachare! Min gps skickade ut mig på villovägar, och plötsligt kom den här snubben till undsättning. Vi pratade lite snabbt, men han verkade lite stressad och hastade snabbt iväg efter loggningen. Hoppas jag stöter på fler geocachare snart igen!

Blev fotad under mitt slit under bron vid Tjuvholmssundet.

Cache you later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback