Äntligen har jag fått träna!

Det blev en tidig morgon idag. Jag hade tid hos sjukgymnasten redan 8.15.
Grabben fick börja tidigare på dagis, men efter idag är han ledig i elva dagar så jag tänkte att han kanske överlever...

Det var underbart att äntligen träna lite!
Höften började göra lite ont, så vi fick hoppa över några övningar, men annars gick det hur bra som helst!
Armhävningar mot pilatesboll är tungt. På grund av mina handleder ska jag nämligen inte göra vanliga armhävningar.

Jag frågade om stretching också. Det är ju olika besked hela tiden. En del säger att man måste stretcha fastän man är överrörlig, och andra säger att man absolut inte ska stretcha.
Sjukgymnasten sa att om jag inte har någon muskel som stramar så behöver jag inte stretcha.

Vid balansövningen knakade min fot så mycket att t.o.m sjukgymnasten kommenterade det.
Det gör inte ont, men det låter ganska läskigt. Som att små ben i foten går av, ungefär.

Jag fick knäortosen idag också. Under träningen fick jag ha den på vänster knä, eftersom det är det knät som gärna vill böja sig åt fel håll. Under promenaden hem hade jag den på höger knä, eftersom det knät är det som gör ont.
Det känns som att det borde vara vänster knä som bråkar, höger knä går inte alls lika långt bak men ändå är det värst.

Att promenera med ortosen var underbart! Knät hölls på plats, och allt kändes rakt och fint.
Vaden, fotleden och foten protesterade lite, de är ju inte vana vid att bli rätt belastade!

Lite mer träning på det här så kommer det nog att bli finfint.
Nästa torsdag ska jag tillbaka för nästa träningspass! Förhoppningsvis kommer höften att vara snäll då.

Jaja, ingen har väl orkat läsa ändå hit ändå, så nu rundar jag av.
Jag ska lägga mig och vila, TENS:a och vänta på syster yster som ska komma på besök idag. Vilken tid hon kommer vet nog inte ens hon...


Kommentarer
Postat av: zaida

låter grymt häärligt !

2010-03-31 @ 10:54:50
URL: http://zaida.devote.se/
Postat av: Anna

Kul att komma igång och träna!



Jag har också ont i knäna ibland, var till en sjukgymnast som att jag vrider knäna lite inåt och i kombination att jag är svag runt knät gör att jag får ont. Har fått ett träningsprogram för detta som jag tyckte hjälpte!

2010-03-31 @ 18:05:13
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback