Onödigt!

Igår var jag på vad som lätt kan klassas som ett av världens mest onödiga och meningslösa läkarbesök.

De ringde från Malmfältens i måndags och sa att de ville att jag skulle träffa en läkare. Jahaja.
"Egentligen vill vi ju att man ska träffa en läkare en gång om året, men nu är det två år sen sist du har träffat någon." Hon fick det att låta som att det var MITT fel. Bah!

Så igår var det dags. Jag fick träffa en supertrevlig skånsk läkare, som jag tydligen har träffat för en herrans massa år sen. Han mindes mig, men jag har inget minne av honom. Brukar det inte vara tvärtom?

Han började med att säga att "jaa, om jag ska vara ärlig vet jag inte riktigt varför du är här".
Inte jag heller, sa jag.
En läkare har ju nyligen gått igenom alla mina journaler och skrivit intyg till FK och hon har ju rätt bra koll på läget, så han fattade inte vad det var tänkt att han skulle göra egentligen.

Vi pratade lite allmänt sådär, och så frågade han om jag hade betalat för besöket eller om jag har frikort.
Jag sa att jag har frikort, och då sa han att "vad bra, annars hade jag sett till att du får pengarna tillbaka".

Tack och adjö, och så fick jag gå. Besöket tog max 15 minuter. Jag tror jag satt längre tid i väntrummet.

Onödigt var ordet.

Kommentarer
Postat av: MariaMalmgren.com

ja usch onödig tid att spilla. men supertrevligt att han var skånsk..;) ME LIKE;)

2010-03-26 @ 23:42:59
URL: http://www.mariamalmgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback