That's not a haircut, that's a cry for help

I morse var jag alltså till frisören.

Hon frågade vad jag hade tänkt mig.
Ingen aning, sa jag.
Ingen idé alls, undrade hon lite försiktigt.
Njä, sa jag, lite uppklippt i alla fall.

I övrigt fick hon fria händer, och så satte hon igång.

På en kvart var jag klar. Lite besviken, tror jag att jag kände mig. Det var ju liksom inte såå stor skillnad.
Men hur kan man bli besviken när man inte ens visste hur man ville ha det?

Nu känns det lite som att "Hej! 80-talet ringde och ville ha sin frisyr tillbaka".

Får se om jag kan trixa till det här någorlunda i morgon.
(Och JA, jag har världens längsta utväxt. Den ska åtgärdas pronto.)


Kommentarer
Postat av: mamma

sööööt

2010-03-01 @ 16:54:57
Postat av: Sabina

tråkigt att du inte riktigt blev nöjd =(

2010-03-01 @ 19:58:23
URL: http://missmalmberg.blogspot.com
Postat av: sara

fint!!

2010-03-02 @ 20:07:26
URL: http://kexet.blogg.se/
Postat av: Madeleineslife

Jobbigt!

Är ju frisör själv...

Det är super viktigt att göra kunden nöjd. Det är ju det som är ens jobb!

Varför konsultera hon inte mer??? Eller gjorde hon det?

En kvart?! Då kan det inte vara ordentligt.. En klippning dam tar mellan 30-60 min beroende på stayling oxå. Men inte mindre i regel än 40 min....

Hoppas det blir bra ändå!



Sv:

För ett tag sen frågade jag vart du bodde, jag har inte varit i form & kunnat svara på kommentarerna :S Ledsen, men ska göra det nu.

Jag bor 7 mil norr om stockholm. Norrtälje heter det. Vet inte om du känner till det?



OP blev det inte på akut besöket, var lite missnöjd med det över lag. Men tack för ditt stöd!

Jag väntar nu på OP....



Kramis

2010-03-03 @ 23:33:53
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback