Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Vi hade fullt hus igår, och besök från klockan ett till efter klockan åtta.

Först kom broder förbi. Kaffe, te, smörgåsar och prat. Han har varit bortrest i några dagar, och annars jobbar han mest hela tiden, så det var kul att ses och få reda på lite nytt och roligt. Det känns bra att det verkar ordna sig för honom nu.

Efter att han åkt tog det inte länge förrän Stefan och Pontus ringde på dörren.
Adrian känner någon sorts skräckblandad förtjusning för Stefan, och det är så roligt. Så länge man bara sitter och pratar är det lugnt, men blir det lite busigt tar han långa omvägar runt Stefan och stryker nästan efter väggarna. Han vill inte komma nära, samtidigt som han vill busa med Stefan.

När de hade åkt så tog det kanske 20 minuter och så kom syster på besök. Och inte långt efter det slöt morsan upp också. Vi bjöd dem på lite middag, och så mer te och kaffe förstås. Obligatoriskt.
Syrran visade äckelbilder av insekter på nätet, och jag ska aldrig bada någonstans utanför Europa... Jisses! Skandinavien rules.

Fast det hade gärna fått bli snöfritt nu! Just precis nu snöar det ingenting, men det ser ut som att det kan komma mer idag... Har jag någonsin sagt att jag är less på Kiruna?

För övrigt anser jag att om Adrian ska envisas med att kliva upp tidigt kan han väl åtminstone låta bli att gnälla och se till att vara utvilad.
Och att Karthago bör förstöras.


Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du är "back in business" :)

2010-05-02 @ 20:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback