Hopplöst!

När man är superkräsen, och mån om allmänhetens syn och välmående, är det inte lätt att hitta kläder som funkar.

Jag är på jakt efter tre saker - en klänning, en baddräkt och ett par shorts. Det är inte det lättaste!

1. Klänning.
Antingen är de superkorta eller superlånga. Hittar man mot förmodan en som är lite mittemellan så är den supertantig. Jag önskar att jag hade ben som gjorde sig bra i korta klänningar, men icket.
Nu ska man ju såklart inte jämföra sig med superretuscherade bilder... men ändå. Gudrun Schyman har snyggare ben än vad jag har. Seriöst.

2. Baddräkt.
Överallt kryllar det av bikinis, och visst, de flesta är supersnygga. Men det ska till ett mirakel, eller någon form av operation, innan jag vågar visa mig i bikini igen.
Baddräkter finns knappt, och skulle man nu hitta en är den stor och tantig, eller så visar den så mycket hud att skulle en tråd fattas så skulle den räknas som en bikini ändå. Ofta är guld eller silver inblandat också, av någon outgrundlig anledning. Usch.

Jag hittade faktiskt en baddräkt på H&M en gång som såg okej ut. Men så kollade jag storlekarna. Den minsta var i storlek 44. Vafalls? Man kan faktiskt ha storlek 36/38 och ändå inte vara bikinisnygg. För att citera Jack Bauer - Damn it!

3. Shorts.
Det finns två sorter. Antingen är det fula knälånga tantshorts som ser ut som avkapade kostymbyxor eller så är det jeansshorts som är så korta att skinkorna hänger ut. Som sagt, mina ben är inte de vackraste i världen. Och även om jag hade haft världens snyggaste häck hade jag inte velat att den skulle hänga ut ur shortsen.

Nä, det blir nog en burkini i år. Klänning, baddräkt och shorts i ett. Without the shorts-part.
Men det är nog bättre och lättare med en burkini än med shorts. Då slipper man ju raka benen!


(Bilden har jag hittat på Google. Stäm mig inte.)

Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Jag tar två, om de finns i prickigt!

2010-05-28 @ 14:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback