Terrassen

Igår var jag upp till terrassen med brorsan och hans tjej för att spana in deras nya lägenhet.

Vilken sunkig lägenhet! Brorsan upptäckte plötsligt fel efter fel och fick en smärre chock och en dos ångest.
Knivhugg i garderoben, spruckna fönster, fastlimmat mynt på fönsterbänken i vardagsrummet osv osv i all oändlighet! Hon som har bott där innan måste ju vara världens slusk. Hur står man ut med att ha det sådär?

Men utsikten var najs i alla fall!
Låååångt där nere, nånstans i det där jäkla molnet, bor jag. Yay.
(Tur att molnet bara var där då, och inte precis alltid. Jag är tillräckligt väderdeprimerad redan som det är.)



Jag sa att till sommaren är det jag som sitter på balkongen med en kikare i handen, och kollar när plan lyfter och går ner för landning. Med en cider eller cola i andra handen såklart.

Brorsan ringde idag och berättade att han pratat med kvartersvärden, och nu hade de gått med på att repa lägenheten i alla fall. I besiktningspapprena stod det att inget skulle åtgärdas!

Checka grannhuset. Nästan så man undrar om broder fått för sig att flytta till Pripjat.



Lägenheten vi anmälde intresse på är verkligen bara att glömma.
Sist jag kollade låg vi på plats 10 av 90. Typerna på första plats har stått i kö sen -73 och har således en HELVETES MASSA POÄNG. Satan.

Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Så himla synd på de husen. Terassen har bästa läget o fin planlösning. De borde ha skött om de husen bättre.

2010-05-05 @ 10:47:33
Postat av: Emma Tano

Ja jag kan hålla med om att lägenheten är riktigt risig, men det är ju terassen så man kan inte vänta sig något fint av dem =) Jag känner mycket väl tjejen som bodde där innan och vet även att det inte var hon som var slusken utan Micke Dufva =)! det var ju därför hon flydde stället för att det är en sån risig lägenhet...Var bara tvungen att säga att det inte är Hon som var grisen i stian :) Hoppas han får fixat lite i lgh, typ sovrum,kök är ju värst...

2010-05-19 @ 22:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback