Ugglofobi

Barnet vaknade visst.
Han kom ut från sovrummet och grät, och Roger sprang till undsättning. (Jag ska följa efter, snaaart.)

Adde: Vart är den som jag brukar lyfta?
Rodriguez: Vad för något?
Adde: En påse.

Vad drömmer ungen egentligen?

Hans drömmar har i alla fall resulterat i en skum rädsla för element. Och ugglor.

En gång vaknade han och var tokledsen!
- Den gula ugglan kom ner från taket och slog mig!

Sen dess är han rädd. Han undrar om det finns ugglor här, om ugglor kan vara inne i hus och om skogen där de finns är långt borta.
Hans kudde som ser ut som en uggla (och som jag såklart döpt till Magnus) fick inte bo kvar inne på hans rum. Stackars Magnus får bo i tvättstugan.

Nä, sängen var det. Undrar om ungen lyckats somna om...
Bäst att sitta uppe en liiiiten stund till :P

Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Lider oxå av ugglofobi, har skitsvårt för fula människor.

2010-05-16 @ 22:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback