Det är så roligt med barn!

Särskilt om man har ett barn med fantasi, inlevelseförmåga och möjligtvis en gnutta av någon form av identitetskris.

Oftast har jag en fyraårig pojke här hemma, som gosar, trotsar och bara är underbar.
Ibland förvandlas pojken och då har jag antingen en hund, en katt, en ko eller ett får.

Hundvalpen Karlsson är gosig men ganska gnällig. Han piper mycket.

Katten växlar mellan att heta Kattis och Kvackis och är världens gosigaste katt.

Kossan heter Kossis och sitter mest i soffan, tittar på barnprogram, råmar och bajsar kobajs.

Det senaste tillskottet är fåret. Bäää-bis heter han. Än så länge gör han inte så mycket, han sitter mest i soffan och tittar på barnprogram. Det kanske blir ändring när vi lär känna varandra lite bättre.

Det är ganska praktiskt att ha barn och husdjur all in one. Särskilt som Roger är pälsdjursallergiker.
Plus att det blir en himla massa gosande, men bara en att mata, underhålla och städa efter... Till exempel.


Kommentarer
Postat av: sara

haha, gud vilken gullig unge du verkar ha :D

2010-10-12 @ 00:18:34
URL: http://kanomjagvill.bloggplatsen.se
Postat av: sara

Svar: Hmm, det är lite svårt för mig att veta vad som är bra för dig att äta. Hur och vad äter du annars? När tränar du? Innan eller efter ett huvudmål, det kan självklart vara olika också. Men jag försöker alltid att träna innan eller efter ett huvudmål, det blir lättare med maten då. Promenerar ofta innan frukost eller innan middagen och då äter jag ju den när jag kommer hem och gymmet går jag efter lunchen, och äter därför mellis när jag kommer hem..



Några tips på mellis,

Banan och osaltade nötter

Yoghurt med skivad frukt

Keso och river äpple

Ägg

Avokado

Smoothie gjort på mjölk, yoghurt och bär



Jag vet hur det är att ALLTID vara hungrig :P Säg till om du vill ha fler tips och idér, jag hjälper gärna till =)



2010-10-12 @ 14:16:10
URL: http://kanomjagvill.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla

Många husdjur där hemma :) Härligt med både djur och barn!



Mycket bilder det blir att lägga in då och fixa till.

2010-10-12 @ 16:59:47
URL: http://vidablickar.blogg.se/
Postat av: sara

Svar: Ja de är smidigt att träna innan man skall äta ordentligt. Då slipper man håll och man kan vräka i sig mat när man kommer hem :)



Klart du kan få lite motivation också, försök komma igång med något som inte är så svårt att motivera dig till.. Vad gillar du bäst när det kommer till träning? Promenader är ju självklart toppen, det är inget som tar upp mycket tid.. för kan tänka mig att tiden är ett litet problem med ett barn?

2010-10-12 @ 17:29:32
URL: http://kanomjagvill.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback