Vemodigt

Det är visst sista kvällen/natten i huset. Samtidigt som det känns skönt att allting närmar sig "slutet", så känns det vemodigt. Det var ju inte såhär jag hade tänkt att det skulle bli.

Vårt hus är inte mitt drömhus, jag har inte sett mig själv bo här för resten av livet. Men ändå så har man haft planer, idéer och drömmar. Det är väl det man kommer att sakna - allt det man hade tänkt att man skulle göra.

Sonen skulle ju växa upp här. Gå på en bra skola alldeles i närheten. Vi skulle måla om huset och inreda det precis som vi ville ha det. Sådana saker.

Nu blir det intet.
Men samtidigt känns det skönt.

Främst ekonomiskt förstås, men lägenhet blir nog inte alls dumt.
Kylan gör smärtorna värre och värre, och det ska bli skönt att slippa skotta snö, bära in ved och att en del morgnar komma ner till ett 13-gradigt kök för att elden slocknat lite tidigare än vad man hade tänkt.

Lägenhet kommer nog att bli finfint, bara man vänjer sig.



Jag orkar inte lägga ut stora bilder nu då inlägget blir hur långt som helst, men klicka på bilderna så blir de lite större i alla fall. Har inte bilder på alla rum, men ni kanske klarar er ändå, tills vidare...

Bild tagen från köket och ut i hallen. Välstädat och fint.
Träramen ska målas vit och det undre fönstret ska frostas, så blir det nog bra:



Vårt fina badrum, som ska renoveras ungefär 1½ månad framåt...:



Avlång, smal, inglasad och mysig balkong:



Mer utsikt från vardagsrumsfönstret:



Har markerat vår lägenhet, men det syns ju lite dåligt...
Titta ordentligt så kanske ni hittar den:


Kommentarer
Postat av: Peka

Det såg ju riktigt najs ut :D

2010-09-14 @ 22:49:45
URL: http://pekasrosa.blogg.se/
Postat av: Kicki

Härligt :)

2010-09-15 @ 21:32:59
URL: http://kikzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback