Att sminka eller inte sminka...?

Jag har aldrig varit mycket för att sminka mig.

Dels har jag aldrig varit särskilt intresserad men det känns också som att jag inte riktigt kan, vilket får mig att känna mig lite som en clown varje gång jag sminkar mig. Och så har det väl känts lite som att det inte är någon mening, jag ser ju förjävlig ut oavsett, liksom.

Min hud bestämde sig för att unleash the fucking fury när jag var runt 10 kanske, och jag tycker att smink brukar göra det värre. Finns det nåt smink som är bra för huden?

Men den senaste tiden har jag börjat fundera på om jag kanske skulle sminka mig lite varje dag ändå.

Jag kommer aldrig bli en sån där som måste ha smink bara för att kunna gå till tvättstugan eller så... Men bara för att känna mig lite finare, lite fräschare. Eller nåt. Särskilt nu när jag snart ska vistas bland andra människor hela dagarna.

Borde jag? Orkar jag?

Sminkar ni er varje dag?


Kommentarer
Postat av: Eve

Smink? Vad är det?

Jag äger inte ens en mascara längre :O

2011-04-28 @ 14:33:55
Postat av: mamma

Som sagt, Joe Blasco är dyrt men drygt och mycket bra. Finns i alla möjliga nyanser också. Man kan tycka att man inte borde behöva sminka sig så klart men visst känner man sig lite finare av lite vardags makeup :)

2011-04-28 @ 20:16:58
Postat av: Sara

Jag brukar sminka mig varje dag :) Det finns säkert smink som är bra för huden, brukar ju dock vara lite dyrare :)

2011-04-28 @ 20:34:34
Postat av: Lotta

Hehe jag måste nog vara en av de få som tycker smink är fult. På en del kan det ju se sådär ut iaf :) Å tur är väl att jag inte gillar det för jag tål typ inget. Inte ens "allergitestade" grejer har gått hem. Utöver det är det bra att J inte heller gillar sminkade tjejer puh

2011-04-28 @ 21:10:51
Postat av: nina

jag brukar sätta concealer under mina pandaögon och måla brynen så jag inte ser helt död ut nästan varje dag, lyxar till det med att böja fransarna och sätta mascara och rouge ibland. man behöver ju inte festsminka sig varje dag, då ser man ju rätt rolig ut.

2011-04-28 @ 22:04:25
URL: http://ninavonkork.blogg.se/
Postat av: Peka

Ögonbrynen måste jag måla varje dag. Annars ser det ut som att jag bara har ett halvt ögonbryn :P

Men mineralsmink är bra för huden :) men så finns det ju bra och dåliga också. I.D (inte isadora alltså) säger många är bra. Men dyrt. (det finns i nån butik där mellan lekcity och (fd) hälsocafet (kommer inte på namnet) men också på internet såklart. Tikei (eller.. Nåt sånt.. Kommer inte ihåg exakta namnet) är också bra och lite billigare.

Fast då är det ju inte tex mascara, men concealer, foundation osv.

2011-04-28 @ 22:39:44
URL: http://pekasrosa.blogg.see
Postat av: Anna

Jag har alltid mascara och kajal, till och med när jag ska träna på gymmet!

2011-04-29 @ 07:30:33
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: Blondinbulla

Skulle aldrig gå ut utan vare sig mascara eller eyeliner. Gud vad pinsamt om någon såg mig

2011-04-29 @ 09:02:58
Postat av: Moa

Har ALDRIG haft på mig smink ärligt talat. Är visserligen bara 17 (vet inte om det är "bara" men, mja) men är man inte intresserad så är man inte :P Det viktigaste är ju att du trivs, vare sig det är med eller utan smink. Dock är faktiskt de allra flesta finare utan spackel skulle jag vilja säga :)

2011-05-04 @ 21:29:57
Postat av: M E R E I

- haha nej sminkar mig inte varje dag!

2011-05-05 @ 15:50:30
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback