Alla får ligga

Jag tog mig en snabb titt på bokrean igår, och hittade som vanligt en massa böcker jag ville ha. Kontot är däremot inte direkt överfyllt med pengar så jag nöjde mig med en bok för den här gången.

Jag köpte den för att... hallå - Henrik Fexeus - need I say more?



Nice to know.

På baksidan står det
Hur många har inte gått på myten att man måste ha deffad tvättbräda på magen eller se ut som en playboymodell för att vara attraktiv? Hemligheten med att lyckas i romantiken är i själva verket något helt annat.
Med sina unika kunskaper i icke-verbal kommunikation, social manipulation och påverkan har Henrik Fexeus listat 168 konkreta och praktiska tips  om hur du tar dig från att vara osynlig till att hångla med vem du vill.
Det här är tekniker som inget gymkort eller silikon i världen kan konkurrera med.


Inte för att jag har tänkt ge mig ut och ragga, men det är kul att läsa/lära om hur man kan påverka folk utan att de fattar det.

Och tjohej, i förordet skriver han att
De metoder jag skriver om handlar många gånger om att bli bättre på att hantera och styra sin interaktion med andra människor. Det går utmärkt att stanna vid det, att nöja sig med att bli bättre på att mingla. Det är en värdefull social förmåga i sig och den här boken kan bli din bibel i ämnet.

Lord knows att är det nåt jag behöver så är det att lära mig att mingla (fan, jag HAR inte ens någon social förmåga). Om man sen får hångla lite på köpet så inte klagar jag!

Nu måste jag gå och läsa lite.


Kommentarer
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

Allt bra idag, sötis? ♥



Följa varandra via bloglovin? ^.-

2011-02-24 @ 17:39:42
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback