Zzznark...

Sonen vaknade vid ett inatt och var lite ledsen. Jag orkar inte meeeer, snyftade han och satte sig i soffan och grät en skvätt.

Jag orkar inte sova mer, förklarade han mellan snyftningarna.

Jag, som satt uppe och tecknade och visst hade glömt bort tiden litegranna, gjorde mig klar för sängen och så gick vi och lade oss i stora sängen båda två.

Vi pratade ett tag, om allt möjligt, och försökte varva ner. Men han kunde inte sova.
Så vi läste en saga. Kanske inte riktigt det man vill syssla med klockan två på natten, men det var rätt mysigt ändå.

Efter sagan orkade jag knappt hålla ögonen öppna, och mumlade något knappt hörbart till svar var gång han gnällde om att han inte kunde sova. Jag tror jag somnade innan det stackars barnet, men han kan inte ha varit vaken så mycket längre än jag. Hoppas jag.

Så idag har vi (mest jag) varit trötta. Riktigt trötta. Först nu efter 12 har vi (mest jag) orkat göra något annat än att sitta och glo på tv och spela spel på nätet.

Och bara så ni vet: En kopp te innehåller MYCKET te. Det ser man tydligt när barnet spiller ut sitt te och man måste torka upp det från ungefär hela köksgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback