Frisyr efterlyses

Jag lovade mig själv att när jag fick min första lön skulle jag boka tid hos en frisör och gå och klippa mig.
Blev det så? Men jo, eller huuur.

Mitt hår ser - om man uttrycker det milt, puttenuttigt, gulligt och snällt - förjävligt ut.
Det är slitet, platt och livlöst. Så en klippning hade ju onekligen behövts.

Men jag älskar, och vill ha, långt hår.
Alltså tar det emot nåt så väldigt att klippa av det! Jag är ju faktiskt lite kär i mitt hår, fastän det ser förjävligt ut...
Jag vet att det måste klippas, jag vet att det bara är hår och jag vet att det växer ut igen.
Men ändååå! Snyft!

Så vilken frisyr? Lugg eller inte lugg? Kanske nåt som inte är så... Sofie?
Hur fan vet man vad man skulle passa i?

Förstå beslutsångesten!

Frisyrförslag mottages tacksamt.

HJÄÄÄLP MIIIIG!


Kommentarer
Postat av: Hartmann

Vet hur det är, har alltid haft långt blont hår! Vägrar klippa av det fast jag borde. Man kan ju liksom inte ångra sig om det känns förjävligt, och håret gör så himla mycket på en person!

2011-07-31 @ 20:54:49
URL: http://hartmannhansson.blogg.se/
Postat av: Eve

Men klipp det inte så mycket kortare om du gillar att ha långt hår, kanske klippa upp det?

Ge frisören lite fria händer eller ja, säg att du fortfarande vill ha långt hår.

Eller snagga bort allt och börja om från början! Det hade jag velat..

2011-07-31 @ 21:09:13
Postat av: Sinnead O'Connor

Rakad skalle så klart!

2011-07-31 @ 21:26:50
Postat av: Mamma

Kapa 7 cm på längden och klipp upp etapper som börjar vid 20 cm från hårbotten. Snyggt och lättskött :)

2011-07-31 @ 22:11:53
Postat av: Nina v kork

Axellångt page röstar jag på! Kanske lite kortare i nacken. Det växer ut och inte lugg! Så gå nu till frissan.

2011-08-01 @ 15:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback