Pajala

Igår knölade jag in mig i en bil tillsammans med femåringen, Roger, mamma och syster och så for vi till marknaden i Pajala.

De hade lovat 27 grader, så av förståeliga skäl skippade jag jeansen och tog på mig linne och kjol istället.
När vi kom fram var det ösregn och åska. I should have known.

Vi tog ett varv ändå, och eftersom vi, av förståeliga skäl, inte tagit med några paraplyer, fick vi köpa några.

Sen gav vi upp men åkte över till Finland istället. Det kändes så trist att åka hem direkt.
Väl där så gick vi på Alko. Det är obligatoriskt, har jag för mig.

Sen klarnade det upp, och vi åkte tillbaka till Pajala.
Nu sken solen och det var nästan olidligt varmt! Ganska häftigt faktiskt.
Och ganska häftigt att jag verkar ha förmågan att styra vädret med min garderob!

På vägen hem stannade vi vid Masugnsbyn för att cacha lite.
Varje utflykt kräver lite cachande faktiskt. Vad är det annars för mening med att åka någonstans...?



Min syster är coolast, finast, snyggast och bäst av alla systrar i hela världen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback