Übersmart

Finns det någon lag på hur smarta femåringar får vara egentligen?

I fredags åkte vi buss hem från dagis (för allra sista gången!).
Vid OK stod en lastbil parkerad, och på den stod det "Blue Water".

Jag läste det åt grabben, och undrade om han visste vad det betyder.
Bara sådär lite på skoj, och var helt beredd på att få förklara det sen.

"Blått vatten", sa han utan att tveka.

Nog för att jag redan vet att han är übersmart, och jag är rätt säker på att han har samma sorts minne som jag har, men jag blev ändå rätt förvånad faktiskt.

Och man (jag) (och Roger) (och mommo också) blir ju lite orolig över hur det kommer att gå i skolan sen.
Jag behövde nästan aldrig plugga, knappt ens på gymnasiet, så jag blev ju lite uttråkad, skoltrött och slö.

Så jag hoppas verkligen att han kommer att bli stimulerad och utmanad på rätt sätt.
Det får faktiskt inte vara för lätt.


Jag håller på att rensa bland alla bilder jag har på datorn, och så hittade jag den här.
Den är från 2008 nångång... tror jag.
Hur söt får man vara...?



Kommentarer
Postat av: Eve

Roligt att du bloggar mer nu :)

2011-07-21 @ 22:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback