Vad ska man tänka på?

Jag har blivit jobbskadad.
Fast det kanske är lätt att bli det när man sitter och jobbar leker i Photoshop hela dagarna.

Jag ser alltid allt i bilder. Alltså hur man hade kunnat fota allt, och tänker på komposition och färger och ja, allt möjligt.

Igår när jag och sonen var ute på promenad så hamnade vi vid vattenfallet i Järnvägsparken.
Sonen stod på bron och kikade och jag tänkte att det hade blivit en fin bild.

Men så såg jag att det var någon som hade sprayat nåt på bron. Nåt fult oläsbart som ska föreställa graffiti eller nåt.
Och så kom jag på mig själv med att tänka att "det där kan jag ju bara klona bort". Hah!



På tal om bilder så har jag blivit riktigt riktigt riktigt sugen på att köpa en digital systemkamera.
Jag är duktigt less på att fota med Ajfånen.

Men vilken ska jag köpa? Vad tusan är bra?
Det finns ju ungefär en triljon modeller, så hur ska man ha en aning?

Vad ska man tänka på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback