Objektivt

Ååååh! Jag har hittat ett objektiv som jag tror att jag vill ha!

Jag har länge längtat efter ett makroobjektiv, men de som jag fastnat för har kostat minst 6-7 000, och min plånbok hångarvar åt mig bara jag tänker tanken.
Rätt högt dessutom. Det är ganska störande.

Nu har jag hittat ett objektiv som åtminstone verkar vara okej och som "bara" kostar
2 290...

Jag älskar makrobilder, och jag verkligen älskar att fotografera. Det är något jag vet att jag kommer att hålla på med, och jag vill gärna komma vidare i mitt fotograferande så att säga...

Men är det verkligen försvarbart att köpa ett objektiv för 2 290?
För mig är det VÄLDIGT mycket pengar. Och som vanligt känns det fel att köpa något som bara är till mig själv.

Kan jag? Får jag? Borde jag?

Eller är jag helt dum i huvudet som ens funderar på att lägga ut så mycket pengar på ett litet sketans objektiv...?





Kommentarer
Postat av: Mikael

Har tittat på precis samma objektiv, men jag är rädd att 40 mm kanske är för lite? Jag vet inte, kan för lite och det är dumt att chansa. Ett bättre begagnat 60 mm skulle kanske vara en bättre investering?

2011-10-03 @ 07:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback