- Vad är det när man är kär?

Idag har jag diskuterat en massa jobbiga saker tillsammans med min son.
Han har gråtit och jag har gråtit. Men det måste man ju faktiskt göra ibland.

Jag kan inte tycka att det är bara dåligt att må dåligt.
Man kan inte vara glad och uppåt jämt. Och det är okej!
Det är okej att känna efter och att vara ledsen.

Så idag frågade jag helt enkelt om han var ledsen eller arg över något, och förklarade att om det är något han känner eller funderar på så kan han alltid prata med mig om det.

Så det har vi gjort idag. Vi har pratat och pratat och pratat.
Och det har varit väldigt jobbigt, men väldigt väldigt skönt.

. . .

- Vad är det när man är kär då?
- Oj, det är ganska svårt att förklara till någon som är fem år...
- Men jag tror att jag förstår. Det är när man älskar någon så mycket att man blir kär.

. . .


Min fina pojke, mitt hjärta, mitt allt

Kommentarer
Postat av: Johanna

Wow. Jag älskar redan din blogg. Varför har du inte sagt nåt?? Du är grym på att skriva!! Kram Johanna

2011-09-09 @ 00:24:45
URL: http://wordpress.thenitakeberlin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback