Min lilla stora kis

Det här inlägget är nog skittråkigt för alla som inte tillhör släkten, och till och med de kanske råkar slumra till en stund. Ni andra kan ju göra nåt vettigt en stund. Sitt inte här och sitt! (Men ni kommer väl tillbaka sen, visst?)

Men ja. Jisses, vilket stort barn jag har fått helt plötsligt!
Han har verkligen förändrats sen han började skolan.

Han sover oftast hela nätterna i sin egen säng nu.
Ibland kliver han upp, men går och lägger sig i egen säng igen sen!
Det var nästan så att jag inte kunde somna om första gången det hände, så förvånad var jag.

Och han duschar helt själv nu också. Tvålar in, schamponerar och sköljer (och gnäller bara pyttelite över vatten i ansiktet).

Och jo! Han har äntligen börjat äta lite bättre! Peppar, peppar.
Idag åt han till och med några MAKARONER! Helt frivilligt! Det ni!

Joråserruatte. Det här med att ha ett stort barn är fina grejer.


Förresten! Jag glömde ju nästan! Han fick en kalasinbjudan från en klasskompis idag!
EN KOMPIS! Mammahjärtat jublar och slår volter och är allmänt besvärligt.
Jag får ringa störningsjouren snart.

Kommentarer
Postat av: Eva

Sötnosen passar väl in vart som helst plus dagliga rutiner gör susen, kul att höra!

2011-09-06 @ 21:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback