Tänk om jag hade en liten liten apa

Nästan varje kväll när jag och grabben borstar tänderna brukar vi sjunga.
Oftast blir det "Tänk om jag hade en liten liten apa" och så försöker vi hitta på egna rim.

Grabben anstränger sig ordentligt och kör typ

"Tänk om jag hade en liten liten... kål, tänk vad folket skulle... börja använda tvål!"

och sen skrattar han och ser sådär gulligt stolt ut.

Själv, som den vuxna och mogna människa jag är, så kör jag mest avancerade rim. Naturligtvis.

"Tänk om jag hade en liten liten Kajsa, tänk vad folket skulle stå och bajsa" exempelvis, och sen asgarvar vi båda två.

Det är så härligt att ha en sexåring!
Skönt att det finns folk som förstår och uppskattar min högst kultiverade humor liksom.

Kommentarer
Postat av: mosterfoster

Finkultur, jo man tackar!

2012-04-30 @ 11:46:05
Postat av: Thomas

Jag garvade nog lika mycket. ;o)

2012-05-01 @ 22:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback