Jag vägrar mode

Sonen sover, R är på jobb, Lipstick Jungle är på i bakgrunden och här sitter jag i mörkret och njuter av lugnet. Egentligen borde jag gå och lägga mig, men det är inte ofta man får sitta och njuta ensam en stund.  Jag vet, jag vet... inte alls smart och jag kommer klaga över att jag är supertrött i morgon. Smällar man får ta.

Vi har rensat lite i förrådet idag. Allt ska ut. Mest troligt är det dum markfukt och inte någon läcka, så det blir att åtgärda själv. Golvet och någon vägg ska slitas ut, så allt skrot man har därinne måste bort. Jag ska passa på att gå igenom allt och rensa som aldrig förr. Varför ska saker jag aldrig använder ligga där och ha tråkigt, när de kan vara glada (och använda) hemma hos någon annan?

Jag har tappat inspirationen att skriva. Jag skriver inte om något intressant, eller ens om något särskilt. Hur kul är det med en blogg om... ingenting? Man borde vara sådär duktig på att skriva och vinna priser för sin blogg och bli rik och berömd. Men det är väl ändå bara modebloggar som vinner priser till höger och vänster och som har femtioelva tusen besökare om dagen, och är det nåt jag verkligen inte kan så är det mode.

Jag vägrar mode. Jag tar på mig det jag tycker är snyggt och bekvämt - jeans och t-shirt är min grej! Jag använder inte ens handväska. Kanske nångång om sommaren, men annars har jag ju fickor i jackan och det räcker alldeles utmärkt för det enda jag någonsin har med mig - mobilen, nycklarna och plånboken. Jag har varken intresse eller muskler nog för att orka släpa omkring på smink och handkrämer och allt vad man nu har i en handväska.
Skor däremot tycker jag om, men jag har aldrig råd att köpa några. Jag är nog den enda tjejen jag vet som bara har tre-fyra par skor (ett par för sommaren och två för vintern) och som dessutom är gamla som gatan. Men det räcker så. Jag är inte så mycket för yta, jag föredrar innehåll (och helst ska det vara ett sarkastiskt, evil och roligt innehåll).

Det blev ett skumt inlägg det här. Nä, om man skulle vara lite smart ändå och gå och lägga sig...

Kommentarer
Postat av: peka

Undra om jag har fler skor än du..tvivlar på det.. fast hade man haft normala fötter hade jag kanske ägt några mer par.. men du det där med handkrämer och sånt, det mååste man ha. och nässpray, och lypsyl. och..ja vad har jag eg?! allt..

2009-02-02 @ 22:55:25
Postat av: Sofie

Inte ens när jag är förkyld använder jag nässpray... Jag använder aldrig lypsyl heller, men jag har aldrig torra läppar. Kanske för att jag inte använder lypsyl? :-P

2009-02-03 @ 08:14:49
URL: http://annikasofie.blogg.se/
Postat av: Anonym

jepp, inte jag heller.om lypsyl.man blir ju beroende av de åxå!

jag behöver handsprit.

2009-02-03 @ 11:12:11
Postat av: katja

ha ha, jag äger inte heller många par skor. Ett par promenadskor (jogginskor typ), ett par sandaler, ett par vinterskor, nej två par. japp, det är nog allt. Handväska orkar jag inte med, jag bara glömmer den överallt ändå. Men i mina fickr trängs, plånbok, nycklar, lypsyl, nässpray, en packe servetter, och säkert lite till. Undras om det är därför folk undrar om jag är gravid...? (fast det har dom inte sagt till mig iaf.)

2009-02-03 @ 21:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback