Svininfulensan!

På dagis ska man helst sprita händerna på morgnarna.
Jag gör det nästan aldrig, jag glömmer. De flesta andra föräldrar spritar inte heller, men några gör det sjukligt noga.

Det är ju faktiskt ganska meningslöst egentligen.
Bland barn sådär i alla fall, i andra situationer funkar det nog bättre.

Inte håller man sjukan utanför dagis bara för att man spritar händerna om morgnarna...
Ungar hostar på varandra, snorar på varandra, sätter leksaker i munnen och skickar vidare och gud vet allt de pysslar med. Då hjälper det nog föga att man har spritat händerna. Blir man sjuk så blir man. Och på dagis går det undan.

Vid dörrarna hänger stora skyltar om att man ska sprita händerna som skydd mot svininfulensan.

Nä, det står faktiskt så. Svininfulensan. Måste vara någon nöt som tror att det ska vara så.
Eller är det svininfluensan som muterat redan?


Kommentarer
Postat av: Nina

Handsprit är aldrig onödigt

2009-10-14 @ 16:03:29
Postat av: mosterfoster

Handsprit hjälper INTE mot virus!!!!!!! Svininfulensan= ful som ett svin??

2009-10-14 @ 18:25:14
URL: http://demonajr.blogspot.com
Postat av: mamma

Det kanske är nån från förskoleteamet som skrivit skylten....Nä handsprit hjälper inte mot luftburen smitta, däremot minskar man bakterieantalet på sina egna händer och kan kanske missa nåt smitt-tillfälle?

2009-10-15 @ 12:16:42
Postat av: Sofie

Jag tvättar händerna ofta istället, mer effektivt.

Men är jag på ställen där man inte kan tvätta händerna brukar jag ta handsprit.

Bakterier får man ju bort, men inte virus...



Men jag tror inte att det är bra att använda sådana där antibakteriella grejer för mycket heller.

2009-10-15 @ 16:46:28
URL: http://annikasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback